De horecabestelsite is een initiatief dat geboren is tijdens de coronacrisis. Een aantal handige programmeurs en marketeers hebben de handen ineen geslagen om gezamenlijk een initiatief neer te zetten om hun favoriete restaurants te steunen in deze pittige periode.
Via horecabestelsite kunnen restaurants eenvoudig een gestandaardiseerde bestelwebsite neerzetten, waarbij bestellingen rechtstreeks bij het restaurant binnen komen en het geld de volgende dag op de eigen rekening gestort is. Geen intermediairs en geen commissies.
De bestelwebsite wordt gefaciliteerd binnen een platform waarop klanten vanuit de eigen website van het restaurant kunnen doorklikken. Hierbij komen ze terecht op een digitale menukaart, waarbij per gerecht direct is aan te klikken hoeveel porties en eventuele opties iemand wil bestellen. Vergelijkbaar met de bekende bestelwebsites in horecaland.
U geeft aan of bestellingen bezorgd worden of afgehaald kunnen worden. Per bestelling is aan te geven wat het minimumbestelbedrag is, wat de bezorgkosten zijn. Daarnaast zijn de bezorgtijden en bestellingen per bezorgmoment in te regelen. Zo voorkomt u dat er te veel bestellingen worden geplaatst binnen piektijdstippen en u niet aan de vraag kunt voldoen.
Bestellingen komen binnen per e-mail en direct op een overzichtsscherm. Via dit dashboard kunnen bestellingen bevestigd worden.
Klanten betalen hun bestelling via iDeal. Dit loopt via een eigen contract bij onze paymentserviceprovider Mollie. Mollie doet uitbetalingen dagelijks, wekelijks, twee keer per week, of twee keer per maand. Afhankelijk van jouw behoefte. En rekent hiervoor geen extra kosten. Transacties via iDeal kosten 0,29 euro per transactie.
Wanneer u technisch bent, kunt u via het beheergedeelte van de bestelwebsite zelf uw menukaart of instellingen wijzigen. En anders doet ons team dat graag voor u.